vrijdag 8 oktober 2010

Vrijdagavond 8 oktober

Met een volgeboekte groep vertrokken we op de warme namiddag richting Brensbrug. Onderweg kwamen we gelukkig al het eerste mannetje tegen, hij stond tussen de rijtjes boompjes een stukje voor de Brensbrug. Ik was mijn telescoop vergeten, maar gelukkig had iemand er eentje bij zich en kon iedereen genieten van het hert (jong mannetje). Bij de Brensbrug was niets te beleven en doorgelopen naar de wildtoren meteen de kinderen een vraag meegegeven waar die poortjes in het raster nou voor zijn. Bij de wildkansel konden we ver weg een hinde zien staan.
Teruglopende naar de Brensbrug begreep ik dat daar een aantal dieren zouden staan: 2 hindes en 2 herten. Af en toe burlde het plaatshert uit het bos.
Het lijkt me dat de groep uit elkaar aan het vallen is en de bronst grotendeels voorbij is. Getuige de ene hinde bij de Grashut, maar ook de twee jonge herten met de 2 hindes bij de Brensbrug.
Ik ben benieuwd naar de komende dagen.

Henk Heijligers